PDA

View Full Version : Aansluiting Audio

Dirks
02-05-2012, 07:54 AM
Ik heb een Philips 42" tv toestel. Ik schafte me onlangs een AV Airplay reciever aan.
Ik wil beide verbinden om een perfecte sound te horen via mijn geluidsinstallatie.
Ik twijfel welke uitgang, achteraan op het tv toestel, ik zou gebruiken naar mijn reciever toe.
De uitgang SPDIF OUT OF de uitgang AUDIO OUT L/R. Zijn voor beide aansluitingen idem kabels nodig ?
Wat zijn evenueel referenties of benamingen van diverse kabels ?

Niels
02-05-2012, 09:31 AM
Het makkelijkst lijkt me om de audio out L/R te gebruiken. Dan heb je een kabeltje nodig met aan beide zijden een dubbele tulpstekker, lijkt me.

By the way: you reach more users when posting in english!

Niels

Dirks
02-05-2012, 09:49 AM
Van harte dank Niels en zal het zeker uitproberen. Nog een fijne week end.

pip
02-10-2012, 10:10 AM
Ik zou SPDIF out gebruiken als je een reciever hebt die dit ondersteund. Op deze manier kan je naar dolby digital luisteren wat niet kan met audio out L/R. Als je digitale TV kijk zal je zien dat de HD-zenders als geluidspoor dolby digital uitgeven. Dat betekend dat al je 5 boxen plus je subwoofer apart aangestuurd worden voor en maximale surround ervaring. Dat is niet dus bij audio out L/R. Ook als je films kijkt via de TV en je TV is de enigste die is aangesloten op je reciever krijg ja alleen met SPDIF out dolby digital.
http://www.multilingualarchive.com/ma/enwiki/nl/S%252FPDIF
Succes.

Toengel
02-10-2012, 10:12 AM
Hi,

can you please rephraise your posts in English please?

Toengel@Alex

pip
02-10-2012, 10:35 AM
Sorry.

The question is in dutch. The question is what is the best way to connect his philips TV. With AUDIO OUT L/R or with the SPDIF. I explained that the best way is to connect it with SPDIF. That way you can enjoy dolby digital.

Philips - Thomas
02-10-2012, 02:58 PM
Hi

Thanks for your Posts but this Forum is in English only.
you can write your posts in Dutch/English same time so everybody understands it or your PM.

Regards
Thomas