PDA

View Full Version : Wifi connection on 5Ghz frequency

billythemailer
08-24-2012, 03:49 PM
Who can inform me if the wifi connection also works on a 5Ghz frequency instead of the so much used 2.4Ghz

Niels
08-24-2012, 06:20 PM
My TV (32PFL7605C12 with PTA/01) can only connect to 2.4 GHz networks. My dual band simultaneous N router broadcasts 3 types of network amongst one of them is a '5GHz' network. This network results in 300 Mbps speed on my laptop but is not detected on my TV (although it is only 4 meters away).
The maximum speed of the PTA/01 on my TV is 65 Mbps, which is sufficient for streaming HD video.

Niels

billythemailer
08-25-2012, 08:24 AM
My TV (32PFL7605C12 with PTA/01) can only connect to 2.4 GHz networks. My dual band simultaneous N router broadcasts 3 types of network amongst one of them is a '5GHz' network. This network results in 300 Mbps speed on my laptop but is not detected on my TV (although it is only 4 meters away).
The maximum speed of the PTA/01 on my TV is 65 Mbps, which is sufficient for streaming HD video.

Niels

Ik kan dus gewoon in het nederlands antwoorden, want ik zie bij Niels ook The Netherlands staan.
Bedankt voor je snelle reactie. Mijn probleem is dat vaak na een minuut of twintig het signaal wegvalt. Ik werk met
tv.ontvangst via UPC met een gewoon Thomson modem die niet draadloos is, waar ik zelf een router achter gehangen heb.
heb. ( Sitecom 340-N ) Deze kan maximaal 150Mbps doorgegeven en hij geeft keurig in het scherm van de TV een
snelheid van 121Mb aan. Echter mijn router wordt volgens mij vaak gestoort door andere routers in mijn woon-
omgeving die ook op die 2.4 uitzenden. Ik heb de B+G modus al uitgeschakeld en zend nu alleen nog via N uit.
Op dit moment gaat het denk ik goed. Maar ik heb slechts 1 uitzending teruggekeken via Net TV.
Ik overweeg een router te kopen die ook op 5Mhz. kan zenden, maar dan moet die TV dat wel kunnen oppikken.
En dat staat nu lekker net niet in de specs. van de TV Vandaar mijn vraagstelling

Niels
08-25-2012, 07:54 PM
Billy,

If we keep the conversation in english, other people might find this information usefull too.
Please tell me what type of TV you have. (built in wifi or also with PTA dongle?)
I expected that 65 Mbps was the maximum speed for the TV wifi dongle.

Regards,
Niels

billythemailer
08-26-2012, 10:11 AM
Billy,

If we keep the conversation in english, other people might find this information usefull too.
Please tell me what type of TV you have. (built in wifi or also with PTA dongle?)
I expected that 65 Mbps was the maximum speed for the TV wifi dongle.

Regards,
Niels

Philips TV is an 32pfl9705H bought very cheap last year bij Redcoon for 699,--
It has an build in WiFi