Results 1 to 5 of 5
    New Member
    Level completed: 41%, Points required for next Level: 29
    Overall activity: 6.0%
    Achievements:
    New Achievement!

Level
    1
    Thanks
    0

47PFL8606D-78 NÃO FAZ STREAM COM VLC Media Player

Boa tarde amigos. Comprei uma Smart Tv Philips 47PFL8606D-78, e ja estou a mais de uma semana a procura de informações de como eu posso enviar arquivos de vídeo e imagens para assistir no tv.
    Vi milhões de tutoriais na net, segui-os do jeito que eles informam. Mesmo assim, ainda não consigo aparelhar, combinar meu tv com o pc.
    Então vim aqui, na esperança de que alguem informe direito o que mais, alem do VLC, tem de se configurar para se usar o recurso STREAM DE VIDEO com VLC no pc para Smat Tv, sem necessidades de Andróid.
    Os tutoriais que postaram, não informam qual a versão do VLC do qual estão postando o tuto. Quando a gente vai seguir os passos, as janelas do VLC no tuto é diferente do VLC atualmente em uso. Tambem ja usei o tutorial da versão mais recente do VLC 2.1.3, mas tambem não consegui.
    Por favor, se querem ajudar, ajudem por completo, e não pela metade.
    Tenho certeza absoluta de alem das configurações do VLC, tambem há alguma no pc, seja na rede ou onde for. Não é possível. Eu fiz tudo igual aos tutoriais e não consigo.
    Eu quero assistir os vídeos que baixei no pc no Smart Tv e sem necessidades de cabos, wi-fi e ou androids.
    Usei os programas Serviio e Plex e funcionou normal. Nenhuma dificuldade. Ja com o VLC Media Player, ja quebrei cabeça e não consegui. Não acredito que para eu usar Stream só tenha que configurar o VLC. Pois se fosse, eu ja teria conseguido com certeza
    Alguem pode por favor me ajudar a configurar o VLC para eu assistir os filmes, fotos armazenados no pc no Tv através da rêde?

Obrigado, fico no aguardo.

Moderator
    Level completed: 96%, Points required for next Level: 43
    Overall activity: 99.7%
    Achievements:
    1000 Experience PointsNew Achievement!10000 Experience PointsVeteran
    Philips - Thomas's Avatar
    Level
    42
    Thanks
    8
    Hi,

please rephrase your post into English Language so we can read it and answer you.

Thanks

New Member
    Achievements:
    New Achievement!

Level
    1
    Thanks
    0
    Good afternoon friends . I bought a Smart TV Philips 47PFL8606D -78 , and I'm already more than a week searching for information on how I can send pictures and video files to watch on tv .
    I saw millions of tutorials on the net , follow them the way they communicate . Even so , I still can not equip combine my tv with the pc .
    So I came here , hoping that someone tell right what else , besides the VLC , you have to configure to use the video stream resource with VLC on pc Tv for Smat without Android needs .
    The tutorials I have posted , do not tell what version of VLC which are posting the status . When we will follow the steps, windows status is different in VLC VLC currently in use . I have also used the tutorial the latest version of VLC 2.1.3 , but also failed.
    Please , if you want to help , help altogether , not by half .
    I'm pretty sure VLC beyond the settings , there's also some on the pc , either on the net or wherever. Is not possible. I did like all the tutorials and I can not .
    I want to watch the videos you downloaded the Smart Tv on pc and no need for cables , wi - fi and or androids .
    I used the Serviio and Plex programs and worked normal. No difficulty . Ja with VLC Media Player , already broken head and could not. I can not believe I use to Stream only have to configure VLC . For if it were , I would have already achieved with certainty
    Can someone please help me configure VLC for me to watch the movies , photos stored on the pc tv over the network ?

Thanks , I'm waiting .

New Member
    Achievements:
    New Achievement!

Level
    1
    Thanks
    0
    Quote Originally Posted by Philips - Thomas View Post
    Hi,

please rephrase your post into English Language so we can read it and answer you.

Thanks
    Good afternoon friends . I bought a Smart TV Philips 47PFL8606D -78 , and I'm already more than a week searching for information on how I can send pictures and video files to watch on tv .
    I saw millions of tutorials on the net , follow them the way they communicate . Even so , I still can not equip combine my tv with the pc .
    So I came here , hoping that someone tell right what else , besides the VLC , you have to configure to use the video stream resource with VLC on pc Tv for Smat without Android needs .
    The tutorials I have posted , do not tell what version of VLC which are posting the status . When we will follow the steps, windows status is different in VLC VLC currently in use . I have also used the tutorial the latest version of VLC 2.1.3 , but also failed.
    Please , if you want to help , help altogether , not by half .
    I'm pretty sure VLC beyond the settings , there's also some on the pc , either on the net or wherever. Is not possible. I did like all the tutorials and I can not .
    I want to watch the videos you downloaded the Smart Tv on pc and no need for cables , wi - fi and or androids .
    I used the Serviio and Plex programs and worked normal. No difficulty . Ja with VLC Media Player , already broken head and could not. I can not believe I use to Stream only have to configure VLC . For if it were , I would have already achieved with certainty
    Can someone please help me configure VLC for me to watch the movies , photos stored on the pc tv over the network ?

Thanks , I'm waiting .

Moderator
    Level completed: 96%, Points required for next Level: 43
    Overall activity: 99.7%
    Achievements:
    1000 Experience PointsNew Achievement!10000 Experience PointsVeteran
    Philips - Thomas's Avatar
    Level
    42
    Thanks
    8
    Hi Coronel,

we are talking about our European Philips TV's in this Forum.
    as the 8606D is a LATAM Device, you might want to look at:

http://www.supportforum.philips.com/...-Conectividade

Best regards
    Thomas

Similar Topics

1. Replies: 4
    Last Post: 01-21-2014, 08:01 AM
  2. Wireless Media Stream PC To Tv Keep Disconnecting
    By asafBS in forum TV: Streaming & Network
    Replies: 1
    Last Post: 06-07-2013, 12:25 PM
  3. Philips 37pfl7606 - Media Stream PC